جایگزینی ارزهای دیجیتال به جای بانک
  1. خانه
  2. ارز دیجیتال
  3. جایگزینی ارزهای دیجیتال به جای بانک
ارز دیجیتال

جایگزینی ارزهای دیجیتال به جای بانک

جایگزینی ارزهای دیجیتال به جای بانک سیستم بانکداری در زمان خودش مورد توجه زیادی قرار گرفته و بسیار رایج بوده است. برای سال های متمادی، بانک ها سرعت و راحتی بسیار فراتر از هر روش جایگزین برای ذخیره پول نقد و پرداخت را ارائه می‌دادند، اما دیگر اینطور نیست. فرآیندهای…

جایگزینی ارزهای دیجیتال به جای بانک

سیستم بانکداری در زمان خودش مورد توجه زیادی قرار گرفته و بسیار رایج بوده است. برای سال های متمادی، بانک ها سرعت و راحتی بسیار فراتر از هر روش جایگزین برای ذخیره پول نقد و پرداخت را ارائه می‌دادند، اما دیگر اینطور نیست. فرآیندهای بانک را نمی‌توان از نظر سرعت، راحتی و کارمزد به آسانی با ارز های دیجیتال مقایسه کرد.

 

ارزهای دیجیتال چه شکاف هایی را پر می‌کنند؟

ارزهای دیجیتال به هیچ وجه جایگزینی فوری برای کل سیستم بانکی نیستند. اما آنها می‌توانند در زمینه های اصلی تغییر ایجاد کنند. این زمینه ها عبارتند از:

 

1-تبدیل ارز ها

در حال حاضر، ارز های دیجیتال می توانند بلافاصله با تعدادی ارز در سراسر جهان مبادله شوند. همانطور که محبوبیت آنها گسترش می‌یابد و دولت ها شروع به قانونگذاری بهتر آنها می‌کنند، ارزهای دیجیتال نیز باید برای ارزهای ضروری و ارزهای بیشتری در دسترس باشند.

 

2-امنیت و ذخیره سازی

ارزهای دیجیتال را می‌توان با استفاده از انواع دستگاه های تلفن همراه، خدمات آنلاین و کیف پول الکترونیکی ذخیره کرد. همه ی این موارد رمزگذاری شده و با رمز عبور محافظت می‌شوند. برای اینکه شخص دیگری به ارزهای دیجیتال شما دسترسی پیدا کند، به سخت افزار و یک سری رمزهای عبور پیچیده نیاز دارد.

 

3-امنیت برای معاملات

اگر ارز دیجیتال را برای ارز های دیجیتال دیگر، کالاها یا خدمات معامله می‌کنید ، از فناوری دفتر توزیع شده بهره مند می‌شوید. این دفتر کلیه معاملات انجام شده را رمزگذاری می‌کند و به ناشناس ماندن آنها کمک می‌کند. اگر کسی بخواهد این زنجیره را دستکاری کند و به بودجه شما دسترسی پیدا کند، شناسایی آن آسان است.

 

 

ارز های دیجیتال کجا کم می‌آورند؟

در اینجا عواملی وجود دارد که ارزهای دیجیتال در حال حاضر نمی‌توانند در بخش بانکی جایگزین شوند.

 

نقش بانک مرکزی

ارزهای دیجیتال نمی‌توانند جایگزین برخی از نقش های بانک مرکزی مانند تعیین نرخ بهره یا کنترل تورم شوند. گرچه این غیرمتمرکز سازی دقیقاً همان چیزی است که آنها را برای بسیاری جذاب کرده است، اما قطعاً این مسئله می‌تواند در دراز مدت مشکل ساز باشد.

 

نقش بانک های سرمایه گذاری

شما هنوز برای تسهیل و راهنمایی افراد از طریق فرصت های سرمایه گذاری به متخصصان مالی نیاز دارید.

 

سیستم مالی و وام دهی

هیچ چیز نمی‌توان برای این گفت که ارزهای دیجیتال قادر به مدیریت عملکردهای سودمند اقتصادی مانند صدور وام و تأمین مالی خریدهای عمده هستند. اگرچه این ممکن است در آینده تغییر کند، اما به این زودی ها این اتفاق نمی‌افتد.

 

دنیای بدون بانک چگونه خواهد بود؟

اکنون ما مزایا و معایب جایگزینی ارزهای دیجیتال به جای بانک را بررسی کرده ایم، بیایید نگاهی بیندازیم که در صورت تغییر، واقعاً جهان چگونه خواهد بود.

 

افزایش وام های همتا به همتا

با نداشتن بانکی برای تأمین مالی وام های رهنی و خریدهای عمده دیگر، ما شاهد افزایش حتی بیشتر وام های همتا به همتا خواهیم بود. جستجوی وام از دوستان، اعضای خانواده و سایر افراد ثروتمند امری بسیار عادی است.

 

از دست دادن هوش انسانی

کارکنان در بانک ها اطلاعات زیادی در مورد تصمیمات مالی برای مصرف کنندگان و کسب و کار ها فراهم می‌کنند. اگرچه می‌توانید استدلال کنید که این دانش به سادگی می‌تواند به صورت آنلاین منتقل شود یا از طریق فن‌آوری پیشرفته هوش مصنوعی در حال پیشرفت باشد، اما قطعاً ارتباط انسانی را از دست خواهیم داد.

 

بی ثباتی مالی (حداقل در کوتاه مدت)

هرچه افراد به ارزهای دیجیتال عادت می‌کنند، نوسانات آنها آشکار می‌شود. اگر بخواهید ارزهای دیجیتال را جایگزین کنید، روز به روز شاهد افزایش شدید و کاهش ارزش خواهید بود. این امر می‌تواند منجر به تورم بی سابقه و سقوط شدید هزینه های مصرف کننده شود.

 

اگر بانک ها بخواهند با زمان حرکت کنند چه می‌شود؟

به جای انتخاب بین یکی یا دیگری، شاید بتوان یک حد متوسط را یافت. بانک ها در حال حاضر زیرساخت های موجود را دارند و پایه اصلی سیستم مالی جهانی هستند، ارزهای دیجیتال به سادگی نشان دهنده سیر طبیعی تکامل کریپتو هستند. بنابراین، چرا بانک ها نمی‌توانند مزایای ارزهای دیجیتال را در خدماتی که ارائه می‌دهند، وارد کنند؟

 

از طریق اجرای دقیق، آنها می‌توانند کارمزد های معاملات را تا حد زیادی کاهش دهند، شفافیت و امنیت را افزایش دهند. برخی از بانک ها در حال حاضر به دنبال روش هایی برای انجام این کار هستند. تغییرات زمان بر است. ممکن است این تغییرات چیز بدی نباشد، زیرا ارزهای دیجیتال هنوز در مراحل اولیه تکامل هستند. شاید با کامل شدن، مجالی برای ادغام آنها در سیستم بانکی قدیمی، فراهم شود

ما تو دوره آموزشی جامع ارز دیجیتال  آموزش  انواع صرافی ها و ارز های دیجیتال  رو داریم و داخل دوره  بطور کامل کار با  انواع  صرافی رو بهت یاد میدیم.
نکته ی مهمی که اینجا باید بگم توصرافی های قوی
اگر نمیخوای تو بایننس احراز هویت کنی که اگر اونم بخوای ما برات انجامش میدیم.

(جهت آموزش های بیشتر و تخصصی تر با ما ارتباط بگیرید و از طرح مشاوره رایگان استفاده کنید.
تیم آموزشی استاد ندا عابدی)

 مقالاتی که  به کارتون میاد:

ارزدیجیتال چیست؟

ارزدیجیتال اتریوم چیست؟

رمز ارز چیست؟

بلاکچین چیست؟

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

تلگرام: https://t.me/academmy_abedi 

اینستاگرام :http://instagram.com/Nedaabedi.ir

یوتیوب: https://youtube.com/channel/UCKJiZFkiqqhSHifhnR3n8AQ

برترین  دورهای ارز دیجیتال :

آموزش جامع ارز دیجیتال 

دوره آموزش تحلیل تکنیکال

دوره  پرایس اکشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
در صورت عدم نمایش ویدیوهای آموزشی فیلترشکن خود را خاموش کنید.